BetelVallset Pinsemenighet har sammenkomster flere ganger i uka, tilpasset forskjellige aldersgrupper.

Her er noe av det vi holder på med, og kanskje er det noe som interesserer deg eller andre i familien din.

Månedsprogram

Hver måned gir vi ut et Månedsprogram med oversikt over aktiviteter og annet stoff.
Klikk her for å laste ned månedsprogrammet

Du er hjertelig velkommen til våre møter og samlinger!

Her er en liten oversikt

Søndagsmøtet

Så og si hver søndag hele året, unntatt i juli, er det møte på Betel. De fleste møtene er på kvelden, men noen er også lagt til formiddagen.

Søndagsmøtet, eller gudstjenesten, er selve "ryggraden" i virksomheten vår. Her samles alle aldersgrupper for å være sammen i fellesskap om undervisning, oppbyggelse, lovsang og gode opplevelser.

Ikke sjelden tar vi en kopp kaffe etterpå.

Se for øvrig Månedsprogrammet

Sangkvelder

Sang og musikk

En gang i blant er det Sangkveld på Betel eller i andre lokaler i bygda. Da er det naturlig nok sang som står i fokus.

Det kan være både lokale sangkrefter og musikere, og aktører fra andre steder.

Orientering om sangkvelder finner du under Nyheter.

Together

er nå dessverre avviklet,
men det arrangeres 'Together-søndag' med (u)jevne mellomrom.
Her er alle aldersgrupper inkludert.

Loftet

GledeNytt av året (2023) er 'Loftet', som holder til i andre etasje på Betel.
Der er det blitt pusset opp møblert på nytt, ikke minst takket være omtenksomme og snille naboer.

Loftet er et opplegg for barn i barneskolealder, og arrangeres stort sett annenhver fredag kl. 17.00.
(se kalenderen for sikkerhets skyld)

Pilegrimstoner

PilegrimstonerEn sanggruppe som med (u)jevne mellomrom synger i møtene våre.

Det hender også at de blir bedt om å synge andre steder. Det er også flere som spiller instrumenter til sangene, både piano og gitarer m.m. Sangene de synger er i sjangeren "bedehussanger", enkle evangeliske sanger.

Opprinnelig var dette den såkalte Menighetsmusikken på Betel, som sang i så og si alle møter vi hadde for noen år tilbake. Dette er ikke sangere med ambisjoner om karriere, men de ønsker å være til glede med sin sang. Det betyr ikke at de ikke ha ambisjoner, de øver flittig og prøver å få det til å klinge best mulig.

Er du glad i å synge kristne sanger og skulle ønske du kunne være med i en sanggruppe, kan det hende at Pilegrimstoner ville være et alternativ for deg.

Ta gjerne kontakt hvis dette høres spennende ut.

Klikk på Kontakt oss på menyen for kontaktopplysninger, og for å sende oss en melding.

BetelUng

Når det gjelder BetelUng, er det dessverre ingen aktivitet for øyeblikket.

Formiddagstreff

Blomster

Arrangeres på Betel (som regel) siste torsdag i måneden.

Det at det er på formiddagen, gjør at det er lettere for eldre å komme seg ut.

Disse samlingene har vært arrangert i en årrekke, og er meget godt besøkt. I tillegg til det sosiale samværet er det andakt, mye sang, opplesning og andre innslag, og en god pause med bevertning. Som regel er det også en utlodning.

Formiddagstreff begynner kl. 11.00, og holder på i drøyt to timer.

Se for øvrig aktivitetsoversikten Månedsprogram og Kalenderen på hovedmenyen.